ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ

Manual Therapy - Δια Χειρός Θεραπεία

Το manual therapy είναι μια εξειδίκευση της φυσικοθεραπείας για την αντιμετώπιση των νευρο-μυοσκελετικων παθήσεων, είτε χρόνιων είτε οξέων.

Μετά από μια πλήρη λήψη ιστορικού και έναν λεπτομερή κλινικό έλεγχο, επιλέγεται η κατάλληλη θεραπεία για τον ασθενή στοχεύοντας στην αιτία που προκαλεί το σύμπτωμα και όχι στην προσωρινή ανακούφιση του.

Η θεραπεία μπορεί να ποικίλει ανάλογα με την πάθηση σε θεραπευτικούς χειρισμούς με τα χέρια (κινητοποίηση αρθρώσεων, τεχνικές μάλαξης, κινητοποίηση νευρικού ιστού κ.α.), σε θεραπευτική άσκηση (επανεκπαίδευση κίνησης – ιδιοδεκτικότητα – κινητικός έλεγχος, ενδυνάμωση κορμού), συμβουλευτική χρόνιου πόνου, καθώς και συνδυασμό όλων των παραπάνω.

Στόχοι της θεραπείας μέσω του manual therapy είναι η σύντομη και πλήρης επανένταξη του ασθενούς στην καθημερινότητα, χωρίς πόνο και περιορισμό στη δραστηριότητα.

Αθλητική Αποκατάσταση

Οι τραυματισμοί στον αθλητισμό είναι συχνό φαινόμενο τόσο σε ερασιτεχνικό επίπεδο όσο σε επαγγελματικό. Η αθλητική φυσικοθεραπεία κρίνεται απαραίτητη για τη γρήγορη επανένταξη του αθλητή στον αγωνιστικό χώρο. Στο φυσικοθεραπευτήριο Reform διαθέτουμε τις απαραίτητες γνώσεις και τον εξοπλισμό για την πραγματοποίηση της αθλητικής αποκατάστασης σχεδιάζοντας το πλάνο θεραπείας σύμφωνα με τα νέα επιστημονικά δεδομένα.

• Αναγνωρίζουμε τους ενδογενείς (ηλικία, φύλο, μυικές ανισορροπίες, επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, εύρος κίνησης κ.α) και εξωγενείς παράγοντες ( προπονητικά λάθη, εξοπλισμός, υποδήματα, φυσικό φορτίο κ.α)
  • Μετά από ειδικά τεστ αξιολόγησης, ο αθλητής ακολουθεί ειδικό προοδευτικό πρόγραμμα λειτουργικής ενδυνάμωσης σύμφωνα με τις αρχές της εμβιομηχανικής και τις εργοφυσιολογίας.
  • Διορθώνουμε λανθασμένα ή αντισταθμιστικά κινητικά πρότυπα που τυχόν έχουν υιοθετηθεί λόγω της δυσλειτουργίας προσαρμόζοντας το ασκησιολόγιο στην αθλητική δραστηριότητα.
  • Αξιολογούμε τον αθλητή πριν την επιστροφή του στο άθλημα μέσα από ειδικά κριτήρια επανένταξης ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος επανατραυματισμού.

Clinical Pilates

Το Clinical Pilates είναι μια στοχευμένη θεραπευτική άσκηση όπου εφαρμόζεται αποκλειστικά από πιστοποιημένους δασκάλους καθώς  απαιτούνται ειδικές γνώσεις εμβιομηχανικής, φυσιολογίας και παθολογίας. Η διδασκαλία γίνεται πάντα ατομικά ή σε ολιγομελή τμήματα, ώστε το ασκησιολόγιο να προσαρμόζεται στις ιδιαιτερότητες και στη φυσική κατάσταση του κάθε ασκούμενου.

Το Clinical Pilates εφαρμόζεται σε ένα μεγάλο φάσμα παθολογιών, όπως οσφυαλγία, αυχενικό σύνδρομο, ινομυαλγία, αποκατάσταση τραυματισμών, διάσταση ορθού κοιλιακού μετά από εγκυμοσύνη κ.α. Εφαρμόζεται επίσης σε ειδικό πληθυσμό όπως εγκύους, τρίτη ηλικία, παιδιά, αθλητές κ.α.

Functional Training - Λειτουργική Άσκηση

Η Λειτουργική Άσκηση είναι ένας τρόπος επανεκπαίδευσης και ενίσχυσης του σώματος ώστε να ανταποκρίνεται στις καθημερινές ή αθλητικές δραστηριότητες. Το ανθρώπινο σώμα χρησιμοποιεί σύνθετους συνδυασμούς πατέντων κίνησης μυών και αρθρώσεων καθώς κινείται ή αθλείται και είναι δύσκολο να απομονωθούν μόνο σε ένα μέρος ή περιοχή. Ό,τι κάνουμε έχει αντίκτυπο στο υπόλοιπο σώμα, όπως ο τρόπος που στεκόμαστε, κινούμαστε, τρέχουμε, κτλ. Όλες αυτές οι λειτουργικές κινήσεις γίνονται αυτοματοποιημένες με τρόπο που δεν ελέγχουμε και πολλές φορές η χρόνια καταπόνηση των αρθρώσεων και των μυών μέσω αυτών των πατέντων μπορεί να προκαλέσει πόνους ή ακόμα και τραυματισμούς.

Η Λειτουργική Άσκηση είναι βασισμένη στην ενδυνάμωση ολόκληρου του κορμού μέσω συγκεκριμένων πατέντων κίνησης. Σκοπός είναι η ανάπτυξη ενός δυνατού σώματος, χωρίς περιορισμούς, το οποίο θα μπορεί να προσαρμόζεται εύκολα στις καθημερινές ή αθλητικές απαιτήσεις.

Βελονισμός

Ο Βελονισμός είναι μία από τις αρχαιότερες θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση του πόνου. Γεννήθηκε και άνθισε στην Κίνα κατά την αρχαιότητα, ωστόσο πλέον εφαρμόζεται σε όλο τον κόσμο. Τα θεραπευτικά οφέλη, σύμφωνα με την ιατρική παράδοση της Άπω Ανατολής αλλά και της Δύσης, υπό συνθήκες, υπερισχύουν της φαρμακευτικής αγωγής.
Σήμερα, ο βελονισμός εφαρμόζεται με επιτυχία σε πολλές παθήσεις. Χρησιμοποιείται για την διαχείριση και την αντιμετώπιση του χρόνιου πόνου σε περιοχές όπως η οσφύ (οσφυαλγία, ισχιαλγία), ο αυχένας (πονοκέφαλοι, ημικρανίες), καθώς επίσης και σε διαταραχές του πνεύματος όπως το άγχος αλλά και σε ποικίλες άλλες καταστάσεις.

Πως όμως βοηθάει ο Βελονισμός;

Η αρχή του βελονισμού βρίσκεται στο κέντρο του ανθρώπου, τον εγκέφαλο, και τις πορείες των νεύρων. Ερεθίζοντας τις νευρικές απολήξεις του δέρματος και των μυών διεγείρεται ο εγκέφαλος. Αυτή η διέγερση οδηγεί στην έκκριση ουσιών και ορμονών οι οποίες κατευθύνονται στην πάσχουσα περιοχή και δημιουργούν αναλγησία.
H λήψη ιστορικού από εξειδικευμένο φυσικοθεραπευτή αποτελεί την βάση για την διάγνωση και την δημιουργία του πρωτοκόλλου αντιμετώπισης της πάθησης. Η συχνότητα, καθώς και το σύνολο εφαρμογής της μεθόδου, διαφοροποιείται ανάλογα την πάθηση.

Στο φυσικοθεραπευτήριο μας πραγματοποιούνται συνεδρίες βελονισμού με στόχο/σκοπό:

• την μείωση του χρόνιου πόνου
  • την μείωση του μυϊκού σπασμού “Trigger Point Therapy”
  • αποκατάσταση αθλητικών κακώσεων και βελτίωση επιδόσεων
  • μείωση των επιπέδων του στρες και διαχείρισή του
  • μείωση πονοκεφάλων και ημικρανιών
  • αντιμετώπιση ινομυαλγίας

Οξείες καταστάσεις

• τενοντίτιδα – τενοντοπάθεια
  • διαστρέμματα
  • θλάσεις
  • ριζίτιδα